Tubus System BV is sterk in iedere fase van een project. Dit is voor een groot gedeelte afhankelijk van goede communicatie. Zowel voor, tijdens, als na een project wordt er intern en extern veel in communicatie geïnvesteerd. Met name richting bewoners is communicatie een belangrijk aspect.
Communicatie richting bewoners
"Wij bieden een bewonersboekje, bijeenkomsten en telefoonnummers voor bewoners. Als je in woningen aan leidingen moet werken is de communicatie met bewoners essentieel. Ze mogen die leidingen namelijk een tijdje niet gebruiken, omdat er renovatiewerkzaamheden plaatsvinden en dat kan irritatie opleveren. We proberen de bewoners zo goed en duidelijk mogelijk te informeren. Ook kunnen bewoners ten alle tijden vragen stellen, aldus Sander van Delft van Tubus System BV."
Informatiebijeenkomsten
De meeste tijd gaat in communicatie naar de bewoners toe zitten. Dat is ook nodig omdat je ze eigenlijk tijdelijk iets ontneemt. Het is gemakkelijker te accepteren dat ze tijdelijk het toilet niet kunnen gebruiken als je vertelt waarom het nodig is om te renoveren. Tijdens zo’n informatiebijeenkomst laten we ook zien wat voor chemisch toilet de bewoners tijdelijk moeten gebruiken. Het gaat dan niet om een campingtoestel, maar om een luxe exemplaar. Voor oudere bewoners wordt een exemplaar met toiletverhoging ter beschikking gesteld. Dat scheelt al veel. Ruim voor de werkzaamheden van start gaan wordt een bijeenkomst gehouden en ontvangen de bewoners een brief.
Tot in detail verzorgd
Een week voor aanvang wordt nogmaals verteld dat er gewerkt gaat worden. Op deze brieven staat ook het nummer van de projectleider, zodat er vragen aan hem gesteld kunnen worden. De badkamer wordt helemaal afgeplakt en de toiletpot wordt losgekoppeld, zodat er geen rommel achterblijft na de werkzaamheden. Men moet niet kunnen zien dat er gewerkt is. We zorgen ervoor dat het personeel en de auto’s er herkenbaar, en netjes, uitzien. Daarom draagt iedereen een uniform.”
Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.